Over Jelle Kok
~ Dat wat u onderscheidt visueel maken
Als (grafisch) ontwerper hou ik me voornamelijk bezig met het ontwerpen van visuele identiteiten, zowel online als offline. Ik geloof daarbij in heldere en authentieke ontwerpen om je te onderscheiden van je concurrentie. Daarbij vind ik een sterk allesomvattend concept erg belangrijk, maar een goed concept is niks waard zonder een goede en professionele uitwerking daarvan. Mijn sterke punten zijn een combinatie van artistieke creativiteit en strategisch, analytisch en systematisch denkvermogen.
~ Zowel online als offline
Ontwerpen voor online vergt een andere denkwijze dan ontwerpen voor drukwerk. Met zowel een achtergrond in interactief design als in grafisch/communicatie ontwerp beheers ik beide ontwerpmethodes en weet ik wat wel en niet kan op elk medium.
~ Ervaring
Met mijn afstudeerprojecten ben ik geselecteerd als "Dutch Design Talent 2015" (door Fontanel Magazine). Ik heb drie maanden stage gelopen bij Studio Hands en gewerkt aan onder andere een bewegwijzeringsproject voor Sequence Zero, een magazine in één dag en een huisstijl voor gemeente Woudenberg. Ik heb een half jaar bij reclamebureau Raadhuis gewerkt onder andere aan een online magazine voor Heliomare en website voor Ynter Bang & Olufsen. Daarnaast heb ik c.a. een jaar ervaring als freelance grafisch- en interactieontwerper voor verschillende klanten waaronder BNO IMG LAB, Bobbie Wall, Brouwerij Frankendael, Studie Keuze Krant, Commandeur Consultancy, Argan Morgana en TalentCycle.